keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Hirsipaneelia

Yläkertaan, lasten huoneen takaseiniin oli jo ilmestynyt hirsipaneelia. Vielä en ole Kontion sisustuspakettia tilannut, mutta ulkoseiniin tarkoitettua paneelia oli rutkasti ylimääräistä ja ainakin toivottavasti se on ihan samaa tavaraa mitä sisätiloihin laitetaan.
On heti jo niin paljon valmiimman näköistä ja minun sormeni syyhyävät kiihkeästi päästä vihdoin sisustamaan!!!



Huoneitten väliseinän olin kuitenkin ajatellut tehdä kipsilevystä, jotta ei tulisi ihan hirsiähkyä. Kaikki näkyvät pinnatkun tulevat hirsipaneelista. saa nähdä miten pian siihen kyllästyy.

Seneran asentaja tulee ensi viikon keskiviikkona asentamaan lattialämmitysputket yläkertaan. sitten saadaan loput kipsilevyt lattiaan ja sitten se (lattia) onkin pintoja vaille valmis.

Tekninentila pitäisi saada siihen kuntoon, että maalämpöpumpun saisi tuotua ja asennettua, saataisiin taloon lämpöä. Olen ilmaissut vahvasti mielipiteeni polttoyljykäyttöisestä lämmittimisetä ja sen hajuhaitoista. Nyt raksalla onkin pyörinyt 6 kW sähköpuhallin. Koko ajan käytettynä tuo kuluttaa sen 6 € päivässä sähköä. Ihanan halpaa...

Uunisepiltä soitettiin tänään, takan asennus oli vähän sovittu tämän viikon loppuun, mutta kyselivät voisiko siirtää reilulla viikolla eteenpäin. Heidän asentajansa ovat työllistettyinä Turun Rakenna & Sisusta messuilla. Kaipa minä sitä nyt vielä tovin joudan odottelemaan, kun olen tähänkin asti pystynyt. yritin nyt kuitenkin kinuta heiltä muutaman lipun messuille lohdutukseksi ;) Katsotaan onnistuuko. 

Minun mielestä talolla on jo ihan viittä vaille valmista, vähän maalia, laattaa ja paneelia puuttuu sitten voinkin kantaa tavarat jo sisälle. Voi olla, että tovin joudun vielä odottamaan mutta kärsivällisyys ei kuulu hyveisiini :D
Ruokapöytää kovin jo mallailen meidän erkkeriin, on vaan tuhottoman kallis tuo minun makuni, nyt löysin meinaan vielä vähän hienomman (ja kalliimman...) pöydän...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti