maanantai 5. lokakuuta 2015

Mistä kaikki alkoi

Meillähän tämä oman kodin rakentaminen on ollut haaveena siitä saakka kun olemme tavanneet. Melkein jo ensimmäisillä (tai ehkä toisilla) treffeillä selasimme eri talovalmistajien nettisivuja ja haaveilimme omasta tuvasta.
Olemme katselleet enemmän ja vähemmän tontteja sillä silmällä, jos joku kiva löytyisi. Ehkä kuitenkin viime syksynä rupesimme enemmän tosissamme selamaan tonttitarjontaa. Jotain käytiin patsastelemassa paikan päällä ja sitten sattui eräs tontti haaviin. Se ei ollut missään yleisessä myynnissä ja omistajaa oli vaikea tavoittaa, muitakin kiinnostuneita oli, mutta kuten yleensäkin minä toimin, ripeästi, asenteella "kaikki mulle heti nyt" saimme kun saimmekin ostettua tontin itsellemme.

Tontti sijaitsee Mynämäellä, keskustan tuntumassa kuitenkin omassa rauhassaan. tilaa meillä on hulppeat 1,6 ha johon saa sitten hevosetkin sopimaan. :)



Tonttikaupat tehtiin siis 27.2.2015.
Kontion kanssa olemme tehneet kaupat talopaketista toukokuun lopussa 2015
Rakennusluvan saimme ennen juhannusta.
Ja hirsikehikon pystytys alkoi viikolla 38 eli 16.9.2015

Sitten nykyhetkeen. Vieläkään emme ole saaneet aluskatetta paikoilleen vaikka minä niin kovin uskoin ja toivoin. kattomme monimutkainen rakenne on tuottanut vähän kaikille päänvaivaa ja tuntuu, ettei se tule koskaan valmiiksi. Tai sitten minä vain olen kauhea hätähousu. Nyt on sentään luvattu kaunista ilmaa, eikä mitään syysmyräköitä, joten jos tällä viikolla?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti